Zdrowie piersi - Zdrowie

rak piersi, karmienie piersia, duże piersi, powiekszanie piersi

Witamina D a rak piersi

Naukowcy brytyjscy a łamach “Journal of Clinical Pathology” informują, ze być może
witamina D może pomóc w leczeniu raka piersi. Sugerują, że może ona spowalniać wzrost nowotworu.

Badania wskazują na to, że u kobiet z mało zaawansowanym rakiem poziom witaminy D był wyższy, niż u kobiet w zaawansowanym stadium choroby. Naukowcy jeszcze nie znają dokładnej przyczyny różnic. Nie wiadomo także, czy niższy poziom witaminy D u pacjentek z zaawansowanym rakiem piersi jest przyczyną czy też skutkiem rozwoju nowotworu.

Z badań wynika też, że witamina D wzmaga bądź hamuje aktywność różnych genów, które mogą odgrywać rolę w rozwoju nowotworów.

Dużo witaminy D jest w jajach i tłustych rybach. Związek ten produkują także komórki skóry wystawione na działanie promieni słonecznych.

Tagged as: , , , , , , , ,

Uważasz że ciekawe, kontrowersyjne? Umieśc link na Twojej stronie, blogu.
Wystarczy skopiować poniższy kod (Ctrl+C aby skopiować)
Ten link będzie wyglądał mniej więcej tak: Witamina D a rak piersi

Comments are closed.